Wybrane produkty Autoadapt

Firma Autoadapt jest światowym liderem w dziedzinie produktów do dostosowywania samochodów do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ofercie firmy znajdą Państwo nie tylko sprzęt pomocny w prowadzeniu samochodu, jak systemy gaz hamulec, specjalne nakładki na pedały czy przeniesienie pedału gazu na lewą nogę, ale także obrotowe fotele ułatwaiające wsiadanie i wysiadanie z samochodu, systemy foteli obracających się i opuszczających z samochodu oraz kompletne systemy Carony umożliwiające jazdę samochodem i wózkiem w jednym fotelu, a także poszerzone zestawy pasów bezpieczeństwa, elementy do skracania pasów dla osób niskiego wzrostu.


Carospeed oprzyrządowanie ręczny gaz-hamulec

Carospeed Classic

Carospeed Classic to system gaz-hamulec typu ciągnij-pchaj, montowany pomiędzy kierownicą, a lewarkiem automatycznej skrzyni biegów. Dźwignia jest bardzo prosta w obsłudze, dodajemy gazu pociągając ją lekko do siebie, a odpychając hamujemy. Dodatkowo urządzenie wyposażone jest w blokadę hamulca, aby można było łatwo zmienić kierunek jazdy lub włączyć napęd. Prosta zasada działania jest całkowicie bezpieczna dla samochodu (nie ma możliwości dodania gazu przy wciśnięciu hamulca - co może prowadzić do uszkodzenia automatycznej skrzyni biegów), a montaż przeprowadzany jest w sposób nienaruszający żadnych elementów samochodu (po demontażu samochodu nie zostają, żadne otwory itp.).

Urządzenie dostępne w kilku opcjach: Standard (z blokadą hamulca), Kierunkowskazy (z włącznikiem kierunkowskazów w górnej części dźwigni) oraz dźwignie z uchytem T zamiast gałki. Carospeed jest urządzeniem mechanicznym, co decyduje o jego niezawodności, przy wykonaniu poprawnego montażu. Samochód z zamontowanym systemem Carospeed można cały czas prowadzić za pomocą pedału gazu i hamulca.

Jak wyglądają wykonane przez nas adaptacje mogą Państwo zobaczyć w naszej galerii www.emico.pl/galeria

Montaż oprzyrządowania Carospeed trwa około 3 dni. Na pytanie dlaczego odpowiadamy poniższym schematem adaptacji:

  • 1 dzień to wykonanie i dopasowanie uchwytu pod fotel oraz opracowanie wszystkich mocowań do pedałów, dokonujemy próbnego montażu, aby upewnić się, że wszystkie funkcje działają prawidłowo. Hamulec musi był łatwo dozowalny, działanie dźwigni musi być wystarczająco lekkie i płynne, a przy tym dobrze wyczuwalne. Działanie gazu musi być także łatwo dozowalne, zakres działania dźwigni odpowiedniej długości z możliwością włączenia tzw. kick-down (szybkiego przyśpieszenie poprzez całkowite dodanie gazu). Wszystko wykonujemy w sposób, aby nie było konieczności naruszania samochodu (nie wykonujemy otworów w tapicerce, ani w karoserii, nie przycinamy plastików), po demontażu urządzenia w samochodzie nie pozostaje po nim żadnego śladu.
  • 2 dzień to lakierowanie proszkowe wykonanych elementów. Lakier proszkowy zapewnia odpowiednią estetykę całego urządzenia w samochodzie, a także trwałość dobrego wyglądu. Żadna inna metoda nie zapewni ochrony przed korozją naszych elementów w panujących u nas warunkach pogodowych, szczególnie w okresie jesienno-zimowym.
  • 3 dzień to montaż urządzenia, wykonanie podłączenia do instalacji samochodu, wykonanie jazda testowej i przekazanie samochodu klientowi

Przy dokonywaniu adaptacji samochodu dla niepełnosprawnych nie warto się śpieszyć, ze względu na bezpieczeństwo działania oprzyrządowania, estetykę jego wykonania i trwałość urządzenia. Każdy samochód jest praktycznie inny, dlatego dzięki poświęceniu odpowiedniej ilości czasu możemy osiągnąć zadowalające Państwa wyniki i zapewnić dobrze działający system gaz-hamulec, a więc skutecznie, estetycznie i komfortowo działające oprzyrządowanie do Państwa samochodu.


Gałki Autoadapt na kierownicę

Gałki i uchwyty na kierownicę

W ramach uzupełnienia systemu gaz-hamulec proponujemy kilka rodzajów uchwytów na kierownicę, które można dobrać do własnych możliwości i komfortu. Do wyboru mamy uchwyty w następujących kształtach: kulistym o różnych średnicach, walcowatym, owalnym, a także uchwyty specjalne do wsunięcia dłoni z jedną i dwoma podporami, które można dopasować do kształtu dłoni. Zaletą gałek Autoadapt jest unikalna konstrukcja uchwytu na kierownicę z łożyskiem igiełkowym, dzięki czemu przy obracaniu kierownicy gałka stawia minimalne opory, a także umieszczanie gałek na kierownicy na szybkozłączce. Szybkozłączka umożliwia demontaż gałki, bądź uchwytu specjalnego podczas wysiadania, jeśli mamy ograniczoną przestrzeń pomiędzy fotelem, a kierownicą.


Left foot accelerator pedał gazu na lewą nogę

LFA - Pedał gazu na lewą nogę

Pomoc do prowadzenia samochodu dla osób po amputacji prawej dolnej kończyny. Urządzenie w pełni mechaniczne w postaci dźwigni przenoszącej działanie pedału gazu na lewą nogę. LFA posiada system szybkiego demontażu i poprzez wysunięcie z uchwytu zamontowanego na podłodze samochodu, możemy prowadzić samochód używając standardowego pedału gazu. Montaż tak jak w przypadku Carospeed można przeprowadzić w sposób nie naruszający elementów samochodu.


Turnout fotel obrotowy

Turnout - obracany fotel

Urządzenie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z i do samochodu. Obrotowa podstawa występuje w dwóch wersjach: recznej (obrót wykonywany manualny) i elektrycznej (obrót sterowany jest pilotem). Urządzenie do montażu w samochodach osobowych zazwyczaj na siedzeniu pasażera, niezbędna jest wymiana fotela na niskoprofilowy fotel Compact, BEV lub Recaro. W kilku modelach samochodów istnieje możliwość montażu Turnout na miejscu kierowcy (np. Peugeot 1007). Urządzenie montuje się w mocowaniach oryginalnego fotela, nie wykonuje się żadnych nowych otworów w karoserii, wykorzystuje się oryginalne zapięcie pasa bezpieczeństwa, natomiast w przypadku obecności poduszki powietrznej w demontowanym oryginalnym fotelu jest ona dezaktywowana.


Turny obracany i wysuwany fotel

Turny - wysuwany i opuszczany fotel

Urządzenie ułatwiające wsiadanie i wysiadanie do samochodów typu Van, minibus, SUV itp. z podłogą na wyższym poziomie niż w samochodach osobowych. Siedzenie obraca się (obrót manualny lub elektryczny w wersji Orbit i Evo), wysuwa i opuszcza. Fotel poza samochodem umożliwia zrównanie się z wózkiem i ułatwia przesiadanie się, w przypadku osób starszych i chodzących pomaga stanąć na nogach. Turny może być umieszczony zarówno w przednim, jak i w tylnym, czy środkowym rzędzie siedzeń, zależne jest to od modelu auta. Urządzenie montuje się w mocowaniach oryginalnego fotela, tak jak w przypadku Turnout, nie wykonuje się żadnych nowych otworów w karoserii, wykorzystuje się oryginalne zapięcie pasa bezpieczeństwa, w przypadku umieszczenia poduszki powietrznej w demontowanym oryginalnym fotelu jest ona dezaktywowana.


Carony przemieszczanie osoby niepełnosprawnej

Carony

Carony jest wózkiem inwalidzkim wyposażonym w siedzenie - niskoprofilowy fotel samochodowy BEV lub Recaro. Występuje w konfiguracjach na kołach 12 i 24" w wersji ze stałą lub regulowaną wysokością, a także w odpowiednich wersjach z fotelem dla dzieci. Ilość wersji determinowana jest połączeniem wózka z systemem zamontowanym w samochodzie. Połączenie Carony z urządzeniem Turny lub Turnout umożliwia umieszczenie osoby w samochodzie poprzez przesunięcie fotela z podstawy wózka na urządzenie Turny lub Turnout, które zamontowane jest w samochodzie. Dostępna jest także widowczna na zdjęciach wersja elektryczna Carony Go.


 

Wszystkie urządzenia posiadają certyfikaty potwierdzające bezpieczeństwo i oznakowanie są znakiem CE, są także poddawane regularnym crash testom

  • TiLite
  • Autoadapt
  • Kivi
  • Careva
  • BGR
  • ROHO
  • Lodgesons
  • Fiorella
  • Qstraint
  • Invacare
  • Vermeiren
  • Burmeier